Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Definíció:

A vállalkozás életében az üzleti terv egy lehetséges tervezési módszer, mely keretet ad a vállalkozás megfelelő, rövid és hosszabb távú stratégiájának kialakítására.



Meghatározott időtartamra (általában 3-5 év) vonatkoztatva leírja, hogy:



   * milyen jelenleg a vállalkozás helyzete,

   * milyen célokat tűz ki maga elé, hová akar eljutni,

   * milyen erőforrások felhasználásával és hogyan akarja ezeket a célokat megvalósítani.

Ennek a folyamatnak a bemutatása a célom.

Linkajánlásokhoz segítség:


Az üzleti tervezéshez, az üzleti terv elkészítéséhez, annak lépésenkénti megvalósításához kapcsolódó linkeket helyezem el.
A dobozok nevében egyértelműen jelzésre kerül annak funkciója is - csak az oda tartozó linkek kerülnek fel.
A már kidolgozott linkgyűjteménnyel szereplő résztémák elutasításra kerülnek.

Nem veszek fel MLM, beszervezős, zavaró reklámokkal ellátott, ingyenes tárhelyeken szereplő, cégadatok nélküli oldalakat.
Megváltozó tartalmú, elérhetetlen oldalakat értesítés nélkül törlöm.

Dobozok:

Vezetői összefoglaló írása (tanácsok)

Üzleti nyelv (magyar, angol, környező volt szocialista országok, EU tagállamok üzleti nyelvére mutató linkek)

Piaci helyzetelemzések, SWOT analízis

Tőkebevonási lehetőségek

Vállalkozás alapadatai (cégbíróságok, kihelyezett székhelyek ld. szlovákiai székhely, tevékenységi besorolások az új TEÁOR szerint, stb.)

Kihelyezett székhely

Inkubátorház

Vállalkozásom története (kétfelé bontott doboz: induló cég mit írhat egy üzleti tervbe, már meglévő hogyan tálalhatja magát a pü-i szférában)

Háttércsapat (Könyvvezető cégek, jogi tanácsadó cégek, jogi képviseletet ellátó cégek, adószakértő-adótanácsadó cégek, menedzsment cégek, stb.)

Marketing terv

benne:

1. Demográfiai adatok (célpiac tagjai)

2. Célcsoport pszichológia vizsgálata (döntések háttere)

Versenytársak vizsgálata (tanácsok, illetve erre szakosodott cégek)

Promóció (hirdetési módok)

1. online hirdetési módok

2. szórólapok

3. a vállalkozás által kiírt pályázatok, versenyek (PR)

4. DM levél és vonatkozó jogszabályok

5. hirdetés a nyomtatott sajtóban

6. rádióban

7. televízióban

8. személyes eladás

9. szponzoráció

10. merchandising

11. eladásösztönző akciók (ingyen termékminta, \"egyet fizet, kettőt kap\" stb)

Disztribúció:

1. online

2. kereskedelmi hálózatokban

3. disztribútorokon keresztül

4. közvetítőkön keresztül

5. személyes eladással

6. egyéb

Árképzési elvek

(a vállalkozás által használt árképzési elvek

              - költségelvű árképzés

              - kereslettől függő árképzés

              - versenytársakhoz igazodó árképzés

   - árdifferenciálás (felárak, árengedmények)

   -  mekkora a célcsoport árérzékenysége (alacsony, közepes, magas)

   - a kínált termékeknél / szolgáltatásoknál milyen az ár-minőség viszonylat)



Termékek / szolgáltatások:

- termékéletgörbe

- termékfejlesztés



Fejlesztési elemzés:

1. K+F cégek bevonása

2. K+F pályázatok



Gyártási terv

1. Beszállítók (ipar, mezőgazdaság, stb.)

2. Előállítás

3. Gyár

4. Raktározás

5. Fuvarozás



Vezetőség, tisztségviselők (fogalmak magyarázata példákon keresztül)



Személyzeti politika és stratégia

1. Kiválasztás folyamata

2. HR cégek, fejvadászok bevonása

3. Grafológus, írásszakértő bevonása

4. javadalmazási rendszer

5. Munkaerőképzés



Pénzügyi terv

1. Cash Flow

2. Eredménykimutatás

3. Mérleg

4. Induló/működő költségek

5. Fedezeti pont

6. Megtérülési pont

7. Pénzügyi mutatók

Tervezési szoftverek



Kész üzleti tervek bemutatása

Segédanyagok